Ihania antiikkiesineitä, retroa ja vintagea

Päivitetty: 11. lokak. 2023

Joulukoristemuseoon on tehty lisää hyllyjä, nyt siivotaan ja sisustetaan. Vähän myöhemmin syksyllä joulukadulle laitetaan lisää isokokoisia tonttuja. Salissa Högfors Rapid 20 hella liitetään savuhormiin ja tehdään peltihylly. Nyt on aika varata Joulu Tonttukylässä joulujuhla.

Myös paikanpäältä myymälästä vanhoja joulukoristeita.

Meillä on paljon ihania antiikkiesineitä joilla Tonttukylän tilat on sisustettu. Täällä pääsee tutustumaan isovanhempien aikaisiin leluihin lelumuseossa, joulukoristemuseoon ja näet paljon kierrätysideoita ja uusiokäyttöä.

Matkailukohde ja nähtävyys VisitTonttukylä. Harvinaisia joulukoristeita meiltä ja muualta samoin laaja kokoelma antiikkileluja
Matkailu ja turistikohde Tonttukylä

Talvisin käytämme osassa tiloja vanhoja öljylyhtyjä vaikka onhan sähkövalotkin mutta näistä tulee niin ihana valo ja tunnelma. Ennen käyttöönottoa öljylamputkin huolletaan, lasit puhdistetaan ja sydänlangat vaihdetaan.

Vanha öljylyhty puhdistetaan ja huolletaan ennen käyttöönottoa.
Vanha öljylamppu toimii valonlähteenä tonttujen työpajalla ja tallissa.