Lankkupöytä

Tonttumuseoon on aikoinaan tehty vanhoista lattialankuista 3 pitkää pöytää ja nyt ajatuksena olisi maalata ne jollakin vanhalla sinisellä savyllä. Pöydissä tietenkin on paljo ajantuomaa patinaa mutta eiköhän ne sieltä saada joko kauniisti esille tai sitten veistämällä sopivia palasia pahimpiin paikkoihin. Pöydät on höylätty pinnasta jo kertaalleen, koloja täytetty joten eiköhän ne tästä valmistu.

Lankkupöytä, tee itse pöytä, pirttikalusto, talonpoikaispöytä
Lankkupöydät maalataan vanhalla sinisellä sävyllä

Lankkupöydän tekeminen ei ole vaikeaa, tarvitset sopivan kokoiset lankut jotka voit yhdistää toisiinsa tapeilla. Jätä kanteen mururako niin kansi ei tarvitse liimaamista. Jalkoja onkin sitten useita eri vaihtoehtoja, tässä on yksinkertainen versio sama kuin pirttipöydissä. Pöytä on tukeva ja sen jalkatila on sopiva jakaa tuolien määrän kanssa.

Vanha pöytä, lautapöytä, talonpoikaispöytä, pirttipöytä, pirttikalusto
Nukkemuseon pienempi pöytä on jo valmis
61 katselukertaa0 kommenttia