Nyt jo puutarhassa tapahtuu

Voisi toki ajatella että onkohan liian aikaista :) no ei tälle hommalle, nimittäin tuhkaamiselle. Joka vuosi kun tuhkaastia on täysi se levitetään lumen päälle, siitä se sitten sulaa ja ravinteet valuuvat maahan. Hangen päälle on myös levitetty kalkkia.

Puutarha ideat, tuhkan käyttö puutarhassa, huvimaja, vanha puuämpäri
Talviunilla oleva vanha puutarha

Toinen asia joka ei ole vielä liian aikaista on suunnitella ajoväylä sisääntulosta parkkipaikalle. Erilaisia ajoväylän rajaus materiaaleja on harkittu ja kun kyseessä on kuitenkin vanha maalaistila niin luonnonkivi / nupukivi ovat etusijalla.

Vanha maalaistalo kaksikerroksinen, vanha reki, jtonttuja, vanha eläinsuoja
Museo Tonttukylä Uusikaarlepyy Pensala

Keväällä taas jatketaan ikkunoiden korjaamista ja pintalaudoitustakin korjataan. Sisällä isoontupaan muurattiin vuosi sitten uusi perusta puuhellalle joten isompia muutoksia ei isoontupaan tehdä. Ainoa muutos sinne on löytää vanhalle lasten keinulle sopiva paikka.