Taivaallinen enkeli, paperimatot ja muuta

Ennen paperista tehtiin lähes mitä vaan. Taivaallinen enkeli roosamekkoinen, kreppipaperista ja pahvista valmistettu, koristi jouluisin kotia piirongin päällä. Paperista tehtiin ennenvanhaan myös mattoja, laukkuja jopa kenkiä.

Voit vierailla nyt meillä myös 4 henkilön kanssa, ilmoita tulostasi.

Enkeli vartalo tehty pahvikartiosta, kasvot Marttanuken, niin ikään pahvista. Siivet pliseerattu kreppipaperi. Seisoo tukevasti pöydällä.

Meillä Tonttukylässä on eteisen lattialla paperista valmistettuja mattoja. Paperikudetta myös värjättiin jotta saatiin sopivat raidat mattoihin. Päärakennuksen yläkertaan tehdään nyt isommat tilat että saamme esille mm. vanhoja mattoja ja muita täällä kudottuja tekstiilejä.

Paperimatto Tonttukylän eteisen lattialla. Värjättyä paperikudetta
Paperimatto valmistettu erivärisistä värjätyistä paperi "kuteesta"

Tälläiset joulukuusen kellot syntyivät myös paperista, yksinkertaisia ja kauniita koristeita. Muita ihania paperikoristeita lisää joulukoristemuseossamme. Varaa syysretki ja tule tutustumaan. Pienin ryhmäkoko on nyt 4 henkilöä.

Joulukoristemuseon kokoelmista vanhoja kreppipaperijoulukelloja
Vanhoja joulukuusen joulukelloja, valmistettu paperista