Takonauloista vanhoihin sisustusmateriaaleihin

Olemme suunnitelleet koko pitkän talven tulevaa kesäsesonkia ja kohta on avajaiset. Meillä on ilo toivottaa sinut Tervetulleeksi myöskin ennen avajaisia Tonttukylään, soittamalla meille. Avaamme 27.6.22 Kaikki tarvittava tieto löytyy kotisivultamme https://www.tonttumuseo.fi mutta täältä myös kertaus tulevaan ja jos olemme unohtaneet kiireessä jotakin niin kysy rohkeasti.

Tulossa: Avajaiset 27.6.22 auki 12-17 päivittäin. Das puppe nukkenäyttely. Kansallispukutreffit. Fransupitsi kesähaaste. Joulukoriste teemaviikot.

Sisustus vanhoilla huonekaluilla, vanha lankkupöytä täynnä Arabian kahvikuppeja, lankkupöydän ympärillä antiikkituoleja
Lankkupöydällä vanhoja Arabian kahvikuppeja. Vanhalla sisustettu isotupa Tonttukylässä

Miksi meillä kannattaa poiketa, tiesitkö että Tonttukylä on kestävä vaihtoehto kulutuskulttuurille ? Meillä on kierrätetty ja uusiokäytetty kaikki mahdollinen vanhoista taotuista nauloista aina rakennus ja sisistusmateriaaleihin asti, siksi meillä kannattaa poiketa, siispä ota mukaasi vanha rikkinäinen nukkesi tai nallesi niin annamme sille jatkoaikaa korjaamalla sen.

Paperimassapäinen nukke, antiikkinalle, nuken korjaaja, korjaamme nallet. Pelle marttanukke
Korjaamme nuket, nallet ja tonttunuket. Vanha nalle -40 luvulta ja paperimassapäisiä nukkeja

Tonttukylässä on:

Lelumuseo, vanhoja leikittyjä ja korjattuja leluja.

Suomen suurin joulukoristemuseo jossa isovanhempien käyttämiä joulukoristeita.

Vanhojen joulukoristeiden myymälä.

Kierrätysmateriaaleista tehtyjä puutarhoja.

Korjaamme vanhoja rikkinäisiä leluja

Kahvila, sisustettu vanhalla.