Talonpoikaistuolit

Kun puuverstas oli jo muutenkin sekaisin niin ennen sen siivousta otin vielä korjaukseen yhteensä 7 tuolia joista 5 on 1800-luvun lopusta ja 2 -50 luvun puutuolia. Valitsin kuitenkin ne jotka kaipasivat vähiten huolenpitoa ja kahdessa päivässä sain ne kunnostettua istumakuntoon. Korjattavaa oli mm: istuinosat, jalat ja kahdesta tuolista puuttui pieniä palasia. Talonpoikaistuolit siirsin Nukkemuseoon lankkupöydän ääreen koska ulkonäkönsä puolesta ne sopivat paremmin sinne muiden samanikäisten tuolien kanssa ja 2 -50 luvun puutuolia menivät Tonttumuseon puolelle. No jotta tasapaino säilyisi niin Tonttumuseosta toin pois 2 vanhaa vanerituolia ja 2 pelimannintuolia. Nämä vanhat tuolit on aikoinaan maalattu ootraamalla joka on hieno tapa saada elävä pinta huonekalulle.

Talonpoikaishuonekalut, talonpoikais tuolit, puutuoli, vanha tuoli, ootrattu huonekalu, puutuoli, talonpoikaistalo
Talonpoikaistuolit
112 katselukertaa0 kommenttia