Vanhat uskomukset istuuvat lujasti kiinni

Mistähän nämä kaikki uskomukset oikein syntyyvätkään ? Mielikuvitus taitaa olla hyvä pohja niille 😁 Ennen musta kissa tuotti epäonnea jos et sylkenyt kolme kertaa olan yli 😂 no eihän sille pitäisi nauraa ja 13 perjantai ei ole myöskään onnenpäivä jos niin haluaa uskoa. Mutta sitten on jotain muutakin... sininen väri ovessa pitää paholaisen ja taudit loitolla...vau.

Nykyään yhdet verhot voi olla ikkunassa kuinka kauan tahansa - vai voiko ?

...ja että lakanoiden mankelointi oli pakollinen, tai että tuplaikkunat otettiin keväällä pois ja laitettiin syksyllä takaisin, voi huhu ja sitten vielä että 😏 verhojen vaihtaminen ikkunoihin vähintään 4 kertaa vuodessa, samoin matot 😮 nämä taitaavat olla tapakulttuuria jota siirrettiin sukupolvesta toiseen.

Lasikuisti, sininen ovi, päärakennuksen sininen ovi Tonttukylässä
Lasikuisti ja sininen ovi

Perinteistä ja perinne

Perinne on peritty tapa tai käsitys. Perinne viittaa muistitiedon varassa säilyttämään kulttuuriin, erilaisten asioiden, taitojen ja muistojen ylläpitämistä. Joulu on yksi esimerkki perinteestä jos muistaa miten lapsena juhlittiin joulua niin kyllähän sitä siirtää sen omaan elämäänsä. Ennenvanhaan kapioarkku piti olla täynnä käsintehtyjä tekstiilejä jotka äiti oli tyttärelleen opettanut samoin isältä pojalle puutyöt ja metallityöt...